Voor werknemers die stress ervaren door een reorganisatie van een bedrijf waarbij hun eigen functie in het gedrag is gekomen of waarbij er steeds wisselend management is, gaan we kijken hoe we die situatie op een constructieve manier kunnen wijzigen aan de hand van o.a. volgende vragen:

 

Stap 1: Welke wijzigingen zijn er gaande in het bedrijf?

  • welke overname of reorganisatie is er gebeurd?
  • wat zijn de implicaties geweest voor jouw functie?
  • op welke manier heb je tot nu toe gereageerd?

Stap 2: Welke opties/oplossingen zie je zelf?

  • hoe breng je je problemen met de wijzigingen duidelijk in kaart?
  • welke alternatieven/oplossingen zijn er allemaal mogelijk?
  • hoe maken we een voorstel met opties die realistisch zijn?

Stap 3: Op welke manier kan je een voorstel opmaken en communiceren?

  • op welke manier kan je je voorstel bondig en transparant voorstellen?
  • aan wie en hoe breng ik mijn voorstel over?
  • hoe bereid ik me voor op een onderhandeling?